Brodske linije treba uključiti u sustav javnog gradskog prijevoza, a otoke tretirati kao gradske četvrti

11.06.2014

Brodske linije treba uključiti u sustav javnog gradskog prijevoza, a otoke tretirati kao gradske četvrti

Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj i poduzetništvo predstavio je danas u Gradskoj vijećnici nacrt Strategije razvoja intermodalnog prijevoza grada Šibenika za razdoblje do 2024. godine.

Strategija je nastala u okviru projekta INTERMODAL , na temelju rezultata istraživanja koja su provedena u protekloj godini. Istraživanja su pokazala da Šibenčani slabo poznaju i koriste javni gradski prijevoz, smatraju ga skupim, neadekvatnim i neudobnim. Otoci su slabo povezani s kopnom što ugrožava opstanak na njima. Strategijom je predviđena organizacija javnog gradskog prijevoza, izgradnja infrastrukture, nabava novih, ekoloških vozila i uvođenje novih, alternativnih načina prijevoza u gradskom središtu, poput javnih gradskih bicikala i žičare.

Osnovne značajke Strategije i projekta Intermodal predstavio je Matija Bumbak, pročelnik Ureda za gospodarstvo, poduzetništvo i razvoj Grada Šibenika: „Projekt Intermodal prilika je za  rješavanje brojnih izazova javnog gradskog prijevoza. Javni prijevoz vidimo kao jedinstvenu cjelinu koja obuhvaća autobusne linije,  brodske linije i alternativne oblike prijevoza, a otoke tretira kao gradske četvrti.“

„Šibenik 2024. godine vidimo kao grad u kojem stanovništvo rado koristi javni gradski prijevoz koji je dostupan, udoban i funkcionalan. U ovom trenutku otvoreni su različiti natječaji i projekti na nacionalnoj razini i na razini EU iz kojih možemo zatražiti sredstva. Izrada ove strategije  prvi je korak u ostvarenju tog cilja.“, istaknula je Ivana Bujas Rupić u svojoj prezentaciji.

Krešimir Kovač predstavio je pilot projekt koji se nalazi pred realizacijom. Radi se o uvođenju novih brodskih linija koje će povezivati Šibenik, Skradin, Vodice i Solaris, a doticat će otoke Zlarin i Prvić. U tijeku su pripreme za raspisivanje natječaja za prijevoznike koji bi, uz potporu Grada, već ovog ljeta mogli prevesti prve putnike. Istovremeno, u tijeku su završne pripreme za organizaciju sustava prijevoza javnim gradskim biciklima.

Nakon prezentacije uslijedila je konstruktivna rasprava u kojoj su prisutni iznijeli niz ideja i prijedloga za poboljšanje javnog prijevoza, posebno pravaca prema šibenskim otocima, kojima život ovisi o javnom prijevozu.

Projekt INTERMODAL (INTERmodality MOdel for the Development of the Adriatic Littoral zone) sufinancira Europska komisija u okviru programa IPA Jadranske prekogranične suradnje. Ukupna vrijednost projekta je 2.000.000,01 €. Vrijednost dijela projekta kojeg provodi Grad Šibenik je 200.000 €, od čega EU sufinancira 170.000 € (85%). Uz Grad Šibenik, u projektu sudjeluju Splitsko – dalmatinska županija i agencija Dunea (Dubrovačko – neretvanska županija) kao partneri iz Hrvatske. Talijanski partneri na projektu su regija Marche, regija Apulia, regija Emilia Romagnia, grad Ancona, grad Jesi i tvrtka Conerobus iz Ancone. Albaniju predstavlja Ministarstvo javnih radova i prijevoza i grad Vlora. Više informacija o projektu možete pronaći na internet stranici www.intermodality.eu