Sadržajima proširene stvarnosti na tvrđavi Barone dodijeljena prestižna nagrada Mixx

17.04.2016

Sadržajima proširene stvarnosti na tvrđavi Barone dodijeljena prestižna nagrada Mixx

Na Danima komunikacija, najvažnijoj konferenciji o tržišnom komuniciranju održanoj u Rovinju, digitalni sadržaji projekta revitalizacije šibenske tvrđave Barone ocijenjeni su najboljima u kategoriji "Inovativna upotreba tehnologija" u sklopu natječaja Mixx 2016. Nagradu su večeras u Rovinju u primili predstavnici Grada Šibenika i agencije KADEI koja je izradila projekt.

MIXX natjecanje izrađeno je po međunarodnoj licenci IAB-a, u sklopu kojega se dodjeljuju nagrade najboljim idejama i implementacijama u području tržišnih komunikacija. Kriteriji ocjenjivanja uključuju kreativnost, strategiju, izvedbu i korištenje medija te postignute rezultate. Žiri se sastoji od profesionalaca iz svih segmenata digitalne industrije – strategije, kreative, produkcije i zakupa medija iz vodećih hrvatskih agencija.

"Projekt Barone nam je bio posebno interesantan i izazovan jer je zadatak bio ispričati povijesnu priču kao turistički proizvod koji mora biti jedinstven i poseban da diferencira Barone u ponudi šibenskih tvrđava. U pomoć smo pozvali inovativne tehnologije i sve umiješali u povezan doživljaj ispričan storytelling metodom. Proširena stvarnost omogućila je oživljavanje povijesti na autentičnoj lokaciji što je možda i najvažniji element koji ovom turističkom proizvodu daje posebnost. Da bi prenijeli 17. stoljeće u proširenu stvarnost snimili smo 7 minuta povijesno-dokumentarnog filma i napravili 8 minuta 3-D animacija rekonstrukcije Kandijskog rata s fokusom na dva napada na Šibenik." istaknula je Maja Štritof iz agencije KADEI.

Nakon tvrđave sv. Mihovila, Grad Šibenik uspješno je revitalizirao i svoju drugu utvrdu- Barone- a uskoro bi trebala početi revitalizacija i treće kopnene tvrđave –sv. Ivana- koja je aplicirana za sredstva EU. „Nagrada Mixx veliko je priznanje svima koji su uključeni u ovaj zahtjevan, ali iznimno uspješan, projekt; od ljudi koji su radili na ideji i aplikaciji revitalizacije tvrđave za sredstva EU, preko izvođača radova, do onih koji danas kreiraju programe kako bi još snažnije promovirali priču šibenskog inovativnog turizma. Posebice smo sretni što smo se, dobro pripremljenim podlogama, i natječajem, povezali s konzorcijem kojega je predvodio KADEI i koji je sve to pretočio u iznimnu priču ispričanu kroz mix digitalnih sadržaja. Vjerujemo kako je ovo samo početak naše suradnje, jer Šibenik grabi snažnim inovativnim koracima dalje.“, kazala je Ana Gojanović-Rakić, pročelnica Ureda gradonačelnika Grada Šibenika.

U sklopu revitalizacije tvrđave Barone, konzorcij predvođen agencijom KADEI 360 potpisao je ugovor s Gradom Šibenikom za izradu cjelokupnog storytelling koncepta o povijesti Šibenika i tvrđave Barone što je uključivalo dokumentarni film, sadržaj proširene stvarnosti i niz drugih sadržaja i aplikacija koje su dostupne posjetiteljima na  tvrđavi Barone. Idejno rješenje uređenja tvrđave Barone, koja je svečano otvorena 29.  siječnja 2016.g.,  uključuje restauraciju, revitalizaciju i održivo korištenje ovog spomenika kulturne baštine. Procijenjena vrijednost projekta iznosi 1.385.645,00 €, od kojih je EU projekt sufinancirala s milijun EURa, što je ujedno i najveći iznos koji se na natječaju mogao odobriti, dok je preostali dio sredstava osigurao Grad Šibenik.

Tvrđava Barone je ovim projektom u vrhu svjetskih rješenja koja stvaraju novu generaciju muzejsko-kulturnih turističkih proizvoda upotrebom immersive tehnologija poput proširene ili virtualne stvarnosti. Te tehnologije oživljavaju povijesne zidine, događaji pa čak i ljude te svakom posjetitelju daju njegov personalni doživljaj i zabavu jer interaktivnost digitalnih sadržaja eliminira linearnost priče i prepušta pojedinca mašti i doživljaju po njihovim željama.