
Grad Šibenik je u listopadu 2013. godine putem Ministarstva zaštite okoliša Republike Hrvatske Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost dostavio zahtjev za financiranje sanacije dubinskog požara na odlagalištu Bikarac.
Gašenje tzv. dubinskih požara u utrobi odlagališta je nužno kako bi se zaustavili i neutralizirali kemijski procesi, uslijed kojih dolazi do zagrijavanja i visokih temperatura koje ih i izazivaju. Takvi požari se postupno šire zahvaćajući sve veću površinu i time uništavaju i površinski sloj zemljišta.
Kako Grad Šibenik nema dostatna financijska sredstva za provođenje sanacije, ukupni troškovi koje iznose 2.402.987,50 kuna, zatražena je potpora Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. "Ostvarili smo dobru suradnju s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a ova nepovratna sredstva Gradu Šibeniku su rezultat iste. Zahvaljujem im na razumijevanju kojeg će, zasigurno, biti i ubuduće. Teški posao oko Bikarca nas tek čeka." , rekao je zamjenik gradonačelnika mr.sc.Danijel Mileta.“
Fond se Odlukom obvezao financirati sanaciju najviše u iznosu 961.195,00 kuna, što čini 40% opravdanih troškova investicije, dok je Grad Šibenik dužan osigurati preostali iznos financijskih sredstava za sanaciju koju će izvesti tvrtka Filips d.o.o. Vodice.
Temeljem ove odluke Fond je s Gradom Šibenikom sklopio ugovor kojim se reguliraju međusobni odnosi , način isplate i nadzor nad namjenskim korištenjem sredstava Fonda.
Grad Šibenik se obvezuje realizirati sanaciju 30 dana od dana uvođenja Izvođača u posao, a najkasnije kraja lipnja 2014.
Strategija gospodarenja otpadom RH i Plan gospodarenja otpadom u Republici Hrvatskoj za razdoblje od 2007. do 2015. godine određuju sanacije odlagališta otpadom kao prioritet. Ulaskom u Europsku uniju Republika Hrvatska je preuzela obvezu sanirati sva postojeća odlagališta komunalnog otpada najkasnije do kraja 2018. godine.
Objavljeno: 21.01.2014, 07:51h