Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Gradsko vijeće donijelo Proračun za 2009. godinu

 

Dnevni red današnje sjednice Gradskog vijeća počeo je s utvrđivanjem prestanka dužnosti člana Gradskog poglavarstva Ivana Bajića, a radi podnesene ostavke. Nakon toga, prihvaćena je inicijativa Zajednice žena HDZ-a Katarina Zrinski da se prostoru ispod tvrđave sv. Mihovila dodijeli naziv Gaja Josipa Mrkice u jednom dijelu, te u drugom dijelu do zgrade Zavoda za javno zdravstvo Perivoj Ane Rukavine. Danas su usvojene i Izmjene i dopune Proračuna Grada Šibenika za 2008. Godinu. Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu pristupilo se zbog usklađivanja ostvarenih prihoda za XI mjeseci tekuće godine s planiranim iznosima u Bilanci prihoda kao i usklađivanja izvršenih rashoda za XI mjeseci i procjenom izvršenja istih do kraja tekuće godine s planiranim iznosima iz Bilance rashoda.U Prijedlogu Bilance rashoda i Programskog dijela Proračuna vrši se usklađivanje svih predloženih pozicija s izvršenjem za XI mjeseci tekuće godine i stvorenim obvezama po potpisanim ugovorima. Prihodi od poreza bilježe rast od 6.32 % zbog većeg ostvarenja poreza i prireza iz dohotka. Prihodi od pomoći bilježe pad od 9 postotnih poena. Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Grad Šibenik u ovoj godini nisu pristupili rekonstrukciji zgrade Državnog arhiva pa iz tog razloga ovi prihodi bilježe pad. Prihodi od imovine bilježe rast od 12,20% zbog većeg ostvarenja prihoda od zakupa poslovnih prostora i javnih gradskih površina. Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima bilježe rast od 7,67% zbog većeg ostvarenja prihoda od boravišne pristojbe i komunalnog doprinosa. Ostali prihodi bilježe rast od 25,67% zbog većeg ostvarenja prihoda od kapitalnih donacija po ugovorima sa JPP. Prihodi od prodaje imovine bilježe pad zbog manjeg ostvarenja prihoda od prodaje zemljišta i prihoda od prodaje stanova. Naime, planirani su prihodi od prodaje zemljišta po 3.natječaju u gospodarskoj zoni Podi, a kako nije došlo do realizacije istih predlaže se i smanjenje prihoda od prodaje zemljišta. Rashodi za zaposlene bilježe rast od 1,16% zbog novih radnih mjesta u Gradskoj upravi i kod ostalih korisnika, a nisu bila planirana u Proračunu. Materijalni rashodi izvršeni su 19,09 % više od planiranih zbog većeg utroška sredstava za energiju, usluge tekućeg i investicijskog održavanja javnih površina i isplate naknade obiteljima stradalih vatrogasaca. Financijski rashodi bilježe rast za 29,68% zbog većeg izdvajanja za kamate za primljene zajmove. Ostali rashodi izvršeni su za 33.44% više od planiranih zbog većih izdvajanja za podmirenje obveza trgovačkog društva Otok Mladosti. Rashodi za nabavu nefinancijske imovine bilježe manje izvršenje za 16 postotnih poena u odnosu na planirana sredstva Proračunom Grada Šibenika zbog neizvršenja rashoda prostorno planske dokumentacije i izgradnje OŠ Meterize koja se prenosi u sljedeću proračunsku godinu. Svi ostali rashodi planirani su u Izmjenama i dopunama Proračuna na temelju izvršenja istih za jedanaest mjeseci tekuće godine.Prihvaćene su i Izmjene Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2008., zatim Izmjene programa održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Šibenika u 2008., Izmjene Programa pomoći socijalno ugroženim, nemoćnim i drugim osobama Grada Šibenika za 2008., te Izmjene i dopune Programa javnih potreba u sportu za 2008. Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2008.godinibilo je planirano utrošiti ukupno 40.820.000 kn, i to za izgradnju javnih površina 16.630.000,00 kn, nerazvrstanih cesta 5.170.000,00 kn, javne rasvjete 1.445..000,00 kn, opskrbe pitkom vodom te odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda 16.025..000,00 kn i u uređenje odlagališta komunalnog otpada Bikarac 1.550.000,00 kn. Izmjenama Programa utvrđen je ukupan iznos sredstava za razvoj komunalne infrastrukture u iznosu od 35.761.000,00 kn, odnosno u 12,4% manjem iznosu od utvrđenog samim Programom, a u strukturi je za javne površine utvrđen iznos od 14.784.000,00 kn, odnosno za 11,1% manjem iznosu, za nerazvrstane ceste 2.670.000,00 kn, odnosno za 49,4 % manjem iznosu, za javnu rasvjetu 1.180.000,00 km, odnosno za 18,3% manjem iznosu, za opskrbu pitkom vodom i odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda 15.577.000,00 kn, odnosno za 2,8% manjem iznosu, te za uređenje odlagališta komunalnog otpada Bikarac 1.550.000,00 kn, odnosno u istom iznosu.Izmjenama i dopunama Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu su utvrđene promjene, kako u strukturi utrošenih sredstava po pojedinim stavkama – objektima radi preciznije utvrđenih iznosa kao rezultata provedenih natječaja javne nabave, vremenskom tijeku realizacije gradnje i slično, tako i u strukturi prihodnih stavaka, pa je i iz tih razloga bilo nužno izvršiti usklađivanje ovim Prijedlogom izmjena Programa. U 2008. godini iz komunalne naknade i sredstava Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu, ukupni prihodi i primici i iznosit će 16.550.000,00 kn.Navedeni prihodi i primici koristit će se za izdatke i ostala plaćanja održavanja komunalne infrastrukture, sukladno financijskom iskazu sredstava opsega radova održavanja, na slijedeće komunalne djelatnosti: - u kunama 1. odvodnja atmosferskih voda 150.000 2. održavanje čistoće javnih površina 3.500.000 3. održavanje javnih površina 4.600.000 4. održavanje nerazvrstanih cesta 1.500,000 5. održavanje groblja 600.000 6. javna rasvjeta 6.200.000 Ukupno izdaci i ostala plaćanja 16.550.000 Navedena sredstva rasporedit će se na nositelje održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture, odnosnih na komunalne poslove komunalnih djelatnosti, na način da im se svakog mjeseca doznačuje po 1/12 iznosa.» Grad Šibenik u svom Proračunu za 2008. godinu za potrebe socijalne skrbi predvidio je iznos od 3.900.000,00 kuna koji će se realizirati u iznosu od 4,414.000,00 kuna. - točka 1. POMOĆ ZA PODMIRENJE TROŠKOVA STANOVANJA I OGRIJEVA Troškovi stanovanja su troškovi utvrđeni ugovorom o najmu stana u kojem živi samac ili obitelj, a odnose se na najamninu, troškove koji se plaćaju u svezi sa stanovanjem i održavanjem stana (osim zaštićene najmanine). Iznos: 2.328.000 kuna, mijenja se u Iznos: 2.752.,00 kuna. Došlo je do povečanja broja korisnika jednokratne pomoći – ogrijev. - točka 7. – „CENTAR ZA POMOĆ I NJEGU GRADA ŠIBENIKA - PROGRAM MEĐUGENERACIJSKE SOLIDARNOSTI „DNEVNI BORAVAK I POMOĆ U KUĆI STARIJIM OSOBAMA „ – Centar za pomoć i njegu Grada Šibenika u suradnji s Ministarstvom obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti provodi Program „Dnevni boravak i pomoć u kući starijim osobama na području grada Šibenika i šibenskih otoka“ kojim se pružaju usluge pomoći starijim osobama u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti neposredno u njihovim kućanstvima, te u prostorijama „Dnevnog boravka“ . Iznos: 814.600 kuna .“, mijenja se u 904.600,00 kuna. U listopadu 2008. realizirano je proširenje programa na područje Brodarice u okviru kojega je zaposlena i jedna gerontodomačica. Usvojene su i Izmjene Odluke o kriterijima, mjerilima i načinu financiranja decentraliziranih funkcija osnovnog školstva Grada Šibenika za 2008. godinu donesena je u skladu s Izmjenama i dopunama Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu. Naime, neiskorištena sredstva za materijalne i financijske rashode u iznosu od 550.971 kn najvećim dijelom (od 468.271 kn) se odnose na troškove energije za osnovne škole (električna energija i lož-ulje), jer se planiralo da će tijekom proračunske godine doći do značajnijeg povećanja cijena energenata (posebice za lož-ulje). Preostali dio neiskorištenih materijalnih sredstava odnosi se na troškove za gradska natjecanja (iz razloga što su ove godine samo 3 škole bile domaćini gradskih natjecanja učenika OŠ) i troškove za prijevoz učenika.Preostali dio neiskorištenih sredstava za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja, te rashoda za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatnih ulaganja na nefinancijskoj imovini u iznosu od 292.731 kn je iz razloga što su nakon provedenih postupaka javne nabave odabrani najpovoljniji izvoditelji radova, čije su ponude bile manje od planiranih sredstava za tu namjenu. Također, iznos od 200.000 kn predviđen za idejno rješenje nadogradnje PŠ Ražine nije ostvaren jer tijekom ove proračunske godine nisu riješeni imovinsko-pravni poslovi koji prethode realizaciji idejnog rješenja. Prije rasprave o Prijedlogu proračunu Grada Šibenika za 2009.g. gradonačelnica je uvodno uzela riječ i dala osvrt na Prijedlog Proračuna za 2009. Godinu, te naglasila kako je on izrađen sukladno odredbama Smjernica Vlade Republike Hrvatske o makroekonomskoj i fiskalnoj politici za razdoblje 2009.-2011. godine i elemenata iz Naputka za izradu proračuna jedinica lokalne i regionane samouprave za razdoblje 2009.-2011. Godine Ministarstva financija Republike Hrvatske. Prihodi i primici Proračuna Grada Šibenika zasnivaju se na: 1. Analizi stanja gospodarstva u tekućoj godini; 2. Procjeni vlastitih javnih prihoda ovisno o točki 1.; 3. Odluci o porezima i prirezu grada. Rashodi i izdaci zasnivaju se na: 1. Analizi stanja rashoda i izdataka u tekućoj godini; 2. Planiranju rashoda i izdataka u skladu s realnom procjenom vlastitih prihoda i primitaka; 3. Primjeni osnovnog načela zakonitosti, svrsishodnosti i racionalnosti u planiranju javnih rashoda i izdataka (koji imaju obvezni karakter); 4. Utvrđivanju prioriteta u okviru javnih rashoda i izdataka (zakonskih) i njihove visine, u skladu s vlastitim prihodima i primicima i to kako slijedi: a) planiranje sredstava za pokriće duga i danih jamstava, b) financiranje osnovnih obveznih zakonskih funkcija za rad tijela koja se financiranju iz Proračuna, c) financiranje neophodnih kapitalnih izdataka, d) financiranje neobveznih rashoda. Prihodi od poreza bilježe rast od 7% u odnosu na 2008. godinu gdje porez i prirez na dohodak bilježe rast od 8%, gradske administartivne pristojbe 12%, dok svi ostali prihodi ostaju na razini ostvarenja 2008.godine. Prihodi od prodaje nefinancijske imovine bilježe rast od 92% zbog prodaje zemljišta na Gospodarskoj zoni Podi po trećem natječaju što nam omogućava nešto veći rast namjenskih prihoda - 6,55% u odnosu na odredbe Smjernica Vlade Republike Hrvatske koje predviđaju 4,2%. Za rashode je značajno reći da u poslovanju za 2009. godinu nema nikakvog povećanja sredstava, te da oni ostaju na razini 2008. godine, odnosno čak idu i ispod te razine. Ono što bilježi veću stopu rasta u ovoj skupini rashoda su izdvajanja za socijalni program. „U 2009. godini po prvi put su planirana sredstva za porodiljne naknade. Isto tako, izdvajaju se veća sredstva za programe u privatnim vrtićima, a potrebno je reći da su za Gradske vrtiće Šibenik sredstva ista, ali i da u 2009. godini nema povećanja participacije od strane roditelja. U ovoj skupini rashoda izdvajamo sredstva za osnivanje znanstveno-istraživačke jedinice Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) sa sjedištem u Šibeniku. Rashodi za kapitalna ulaganja u 2009. godini rastu po stopi od prosječno 15% u odnosu na 2008. godinu što nam je omogućilo veće ostvarivanje prihoda od prodaje zemljišta. I u 2009. godini izdvajamo značajna sredstva za prostorno-plansku dokumentaciju, koja iznose ukupno 8.800.000,00 kuna. I ove godine, pored svih upozoravajućih mjera minimalnog korištenja svih raspoloživih sredstava, ulazimo u svaku gradsku četvrt i mjesni odbor s namjerom podizanja kvalitete života kroz izgradnju javne rasvjete, cesta, ulica, javnih površina, vodoopskrbnih objekata. Nastavljamo s velikim projektima dovršetka rekonstrukcije otvorenog bazena u Crnici, izgradnje Osnovne škole Meterize, izgradRegionalnog centra za gospodarenje otpadom Bikarac, dovršetkom rekonstrukcije kanalizacijskog kolektora od zgrade Socijelnog do podvožnjaka Šubićevac. U 2009. godini uz pomoć sredstava Državnog proračuna nastavljamo s izgradnjom komunalne infrastrukture u zoni Podi kako bi novi gospodarstveni projekti- koji su izabrani u trećem krugu natječaja- mogli biti realizirani. Isto tako, i u 2009. godini izdvajamo sredstva za turistički Šibenikkao i značajna sredstva za uređenje plaža i obala za pripremu turističke sezone. Na kraju, mišljenja sam kako je Prijedlog ovoga Proračuna realan, izrađen prema Smjernicama i uputama Vlade Republike Hrvatske, restriktivan i štedljiv“, kazala je gradonačelnica. Nakon što su vijećnici Milan Bujas, Željko Deković i Petar Baranović predložili ukupno 8 amandmana na Prijedlog Proračuna 2009, vijećnici su pristupili glasovanju kojim amandmane nisu prihvatili i Proračun 2009. donijeli kako je predloženo. Gradsko vijeće Grada Šibenika donijelo je i Program gradnje komunalne infrastrukture. Program sadrži: - opis poslova s procjenom troškova za gradnju objekata i uređaja, te za nabavu opreme, - iskaz financijskih sredstava za ostvarenje Programa s naznakom izvora financiranja. Program se, sukladno navedenom članku Zakona o komunalnom gospodarstvu, temelji na potrebama uređenja zemljišta u skladu s postavkama dokumenata prostornog uređenja, te razvojnim programima koji se donose na temelju posebnih propisa, odnosno Proračuna Grada Šibenika. U strukturi financijskih sredstava Programa, ulaganja u javne površine iznose 30,8% od ukupnih sredstava, a u nerazvrstane ceste 11,5%, javnu rasvjetu 1,1%, vodoopskrbu i odvodnju oborinskih i fekalnih voda 44,0%, te u objekte i uređaje odlaganja komunalnog otpada 12,7%. Udio sredstava komunalnog doprinosa u ukupnim izvorima financiranja Programa iznosi 33,8%, a iz cijene vode će se osigurati 14,8 % od ukupnih sredstava, naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu za opskrbu pitkom vodom i odvodnju fekalnih i oborinskih voda 9,5%, Proračuna Grada 35,6% i Proračuna Republike Hrvatske 6,3%. Vijeće je donijelo i Program Javnih potreba u kulturi Grada Šibenika za 2009. godinu utvrđuju se prema prioritetima financiranja kako slijedi: Muzej grada Šibenika Muzej grada Šibenika se brine za šibensku i hrvatsku kulturnu baštinu i to: prikupljanjem, istraživanjem, zaštitom, stručnom obradom, izradom dokumentacije, prezentacijom u svrhu boljeg poznavanja šibenske povijesti, te praćenje suvremenih dostignuća u razvoju najpoznatijih svjetskih muzeja. Uz navedeno, obavlja konzervaciju arheoloških i povijesnih lokaliteta radi njihove primjerene prezentacije posjetiteljima. U 2009. godini planira se otvorenje i prezentacija stalnog muzejskog postava. Za navedene djelatnosti i poslove Muzeja grada Šibenika potrebno je u proračunu Grada Šibenika za 2009. godinu osigurati iznos od 6.106.000 kuna. Gradska knjižnica «Juraj Šižgorić» Šibenik Djelatnosti Gradske knjižnice «Juraj Šižgorić» Šibenik su: nabava, stručna obrada, čuvanje i zaštita knjižne i neknjižne građe, izdavanje knjiga, brošura, prospekata i sličnih publikacija. Za navedene djelatnosti i poslove Gradske knjižnice «Juraj Šižgorić» Šibenik potrebno je u proračunu Grada Šibenika za 2009. godinu osigurati iznos od 4.712.000 kuna. Šibensko kazalište Djelatnosti Šibenskog kazališta su: organiziranje vlastite dramske produkcije, kazališnih gostovanja, koncerata i raznih radionica, organizacija Međunarodnog dječjeg festivala, okruglih stolova i međunarodne kulturne suradnje. Za navedene djelatnosti i poslove Šibenskog kazališta potrebno je u proračunu Grada Šibenika za 2009. godinu osigurati iznos od 4.038.000 kuna. Programi kulture – Šibensko kulturno ljeto Promicanje kulture suvremenog i tradicionalnog izričaja renomiranih umjetnika na atraktivnim lokacijama u gradu, te obogaćivanje kulturne i turističke promidžbe grada. Za financiranje Šibenskog kulturnog ljeta potrebno je u proračunu Grada Šibenika za 2009. godinu osigurati iznos od 200.000 kuna. Tradicionalni dani i obljetnice U cilju očuvanja tradicije, obilježavanja značajnih datuma iz povijesti grada, zaslužnih povijesnih ličnosti, organiziranog djelovanja građana, te stvaranja blagdanskog i obljetničkog ugođaja i raspoloženja, isticanja stvaralačke motivacije za status uspješnog i zaslužnog građana grada, Grad Šibenik obilježava: Dan Grada, adventska događanja – «Božićne čarolije» i doček Nove godine, Rujanski ratni podvig, pokladne svečanosti i slične obljetnice. Za financiranje Tradicionalnih dana i obljetnica potrebno je u proračunu Grada Šibenika za 2009. godinu osigurati iznos od 600.000 kuna. Održavanje spomenika kulture Odnosi se na pomoć u obnovi i investicijskom održavanju spomenika kulture, te financiranje istraživačkih i konzervatorskih radova u cilju zaštite kulturne spomeničke baštine Za financiranje održavanja spomenika kulture potre

  Objavljeno: 18.12.2008, 14:43h