Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Pir malograđana na 36. Danima satire Fadila Hadžića

Pir malograđana na 36. Danima satire Fadila Hadžića

 

 

Predstava HNK u Šibeniku „Pir malograđana“ čiji je redatelj Dražen Ferenčina sudjeluje na 36. Danima satire Fadila Hadžića. Pir malograđana bit će izveden sutra, 06. lipnja s početkom u 20 sati u Kazalište Kerempuh u Zagrebu.

U predstavi igraju: Žarko Potočnjak, Oriana Kunčić, Franka Klarić, Mirna Medaković, Janko Popović Volarić, Robert Ugrina, Helena Minić, Vinko Štefanac i Antonio Franić

 

TRAJNA POSVETA „DANA SATIRE“ FADILU HADŽIĆU

Od 1983., kada je osmo izdanje „Dana satire“ bilo posvećeno Nikolaju Vasiljeviču Gogolju, „Kerempuhov“ je festival svake godine bio posvećen nekom od velikana humornog kazališta i književnosti. Prošle godine „Dani satire“ bili su posvećeni Fadilu Hadžiću (1922.-2011.), i to je bila zadnja „sezonska posveta“, budući od ove godine „Dani satire“ imaju novo ime, „Dani satire Fadila Hadžića“, čime postaju trajno posvećeni svom osnivaču i utemeljitelju Satiričkog kazališta “Kerempuh“.

 

KAZALIŠTE KOJE ŽIVOTU GLEDA U ZUBE

Puno smo puta čuli frazu „nasmijati se životu“, a ovogodišnji „Dani satire“ nude niz predstava koje rade upravo to: gledaju životu u zube, odgovarajući mu smijehom, smiješkom i podsmijehom, a život im – njima i njihovim (anti)junacima – uzvraća istom mjerom, pa se osjećaji gorčine i vedrine, sreće i tuge, nade i beznađa, zapliću u klupko koje kazalište, baš kao ni život, ne može u potpunosti razmrsiti. Spontano su se pri tom nametnule dvije žarišne tematske točke, dvije osnovne mjerne jedinice kojima većina predstava opipava bilo suvremenog svijeta. Prva od njih razni su oblici obiteljske (dis)harmonije u kojoj se ogledaju (ili od koje počinju) mnogi negativni društveni procesi, a čime se na razne načine bavi čak devet predstava, počevši od „Pira malograđana“, uprizorenja klasičnog djela moderne europske drame, preko predstava u kojima su ozbiljni problemi odjeveni u ruho dobre kazališne zabave („Kumovi“, „Krletka“, „Ja, tata!“), do slojevitih kazališnih radova s jakim autorskim ulozima („Baba Jaga je snijela jaje“, „Dabogda te majka rodila“, „Prolazi sve“, “Moj sin samo malo sporije hoda“, „Prasac koji gleda u sunce“). Pet posljednje nabrojanih predstava u većoj je ili manjoj mjeri također obilježeno i odnosom pojedinca i društva prema starosti, a upravo je to ona druga spomenuta „mjerna jedinica“ koja se nametnula kao jedna od poveznica ovogodišnjeg festivala. Široki žanrovski i stilski raspon tih predstava dodatno povećava „Pismo iz 1920.“, još jedno provokativno djelo Olivera Frljića koje se bavi onom najširom „obitelji“ – društvom u cjelini, pokazujući na gotovo dokumentaristički način kako farsa i groteska nisu samo kazališne ili literarne, nego i stvarnosne kategorije, pomoću kojih je čitava jedna država pretvorena u svojevrsni teatar apsurda.

 

Većina predstava iz ovogodišnjeg izbora (bez obzira da li je riječ o izvornim dramskim komadima, tekstovima finaliziranim tijekom procesa rada ili dramatizacijama) napravljena je prema djelima nastalim u protekle četiri godine, a osim sadržajne aktualnosti te inventivnosti autorskih rukopisa obilježava ih i originalnost redateljskog pristupa i/ili visoka razina glumačkih ostvarenja, u velikoj mjeri lišenih klišeja i rutine kakvom je humorno kazalište nerijetko opterećeno.  Ako je u tom srazu realističkog i fantastičnog, grotesknog i poetskog,  bajkovitog i satiričnog, humorna oštrica ponegdje  i zamračena bremenom stvari o kojima se progovara, voljeli bismo da se to prvenstveno iščita kao odjek duha vremena, u kontekstu one davno napisane misli Thomasa Manna kako se „općenito i bitno postignuće moderne umjetnosti sastoji u dokidanju kategorija tragičkog i komičkog… u korist promišljanja života kao tragikomedije“. Dakle onakvog života kakvom ponekad valja pogledati u zube i nasmijati mu se hrabro, drsko i odlučno, na način na koji je to kazalište oduvijek znalo i smjelo učiniti.

 

  Objavljeno: 05.06.2012, 11:09h