Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Reagiranje Grada Šibenika na članak objavljen u Šibenskom listu

Reagiranje Grada Šibenika na članak objavljen u Šibenskom listu

 

 

U skladu s odredbama Zakona o medijima (čl. 40) Grad Šibenik uputio je zahtjev za objavu ispravka informacije objavljene dana 04. travnja 2024. u tiskovini Šibenski list u članku autorice Ane Petrić naslova „Privatni dječji vrtići poskupjeli za „sitnih“ 100 posto, stotine djece najesen nema kamo“ te najavljen na naslovnici Šibenskog lista istog dana pod naslovom „Za stotine šibenske djece vrtić poskupljuje dvostruko“.

Zahtjev za objavom ispravka informacije prenosimo u cijelosti:

Poštovani,

Grad Šibenik u skladu s odredbama Zakona o medijima (čl. 40) zahtijeva objavu ispravka informacije iznese u članku autorice Ane Petrić naslova „Privatni dječji vrtići poskupjeli za „sitnih“ 100 posto, stotine djece najesen nema kamo“ objavljen na 2. stranici tiskovine Šibenski list dana, 4. travnja 2024. godine, te najavljen na naslovnici Šibenskog lista istog dana pod naslovom „Za stotine šibenske djece vrtić poskupljuje dvostruko“.

S obzirom da se u predmetnom članku te njegovoj opremi (uključujući i naslovnu stranicu Šibenskog lista)  u odnosu na Grad Šibenik iznose neistinite i senzacionalističke tvrdnje, sukladno čl. 40. Zakona o medijima ovim putem tražimo objavu ovog ispravka bez promjena i dopuna na istom ili istovrijednom mjestu novinskog prostora i na isti ili istovrijedan način na koji je bila objavljena i informacija na koju se ispravak odnosi, kako slijedi:

1.Netočna je tvrdnja iznesena u naslovu članka objavljenog na 2. stranici Šibenskog lista „Privatni dječji vrtići poskupjeli za „sitnih“ 100 posto, stotine djece najesen nema kamo“ te u najavi tog članka na naslovnoj stranici Šibenskog lista naslova „Za stotine šibenske djece vrtić poskupljuje dvostruko“.

Nije točna informacija da stotine djece najesen nema kamo. Ni jedno dijete na području grada Šibenika neće ostati bez primjerene predškolske skrbi. Napominjemo i kako je u privatne i vjerske vrtiće na području grada Šibenika ukupno smješteno 582 djece, od toga 448 u privatnim vrtićima, a ne kako se opetovano i netočno u medijskom prostoru navodi - 700 djece. Grad Šibenik objavio Javni poziv za iskaz interesa roditeljima čija djeca pohađaju vrtiće privatnih osnivača za prelazak djece u vrtiće čiji je osnivač Grad Šibenik, a sve s ciljem dobrobiti sve šibenske djece.

2. Ne odgovara istini tvrdnja autorice članka „Da je „natezanje“ na relaciji Grad Šibenik – privatni/vjerski vrtići aktualna tema u lokalnoj javnosti…“.

Nikakvo „natezanje“ ne postoji budući da Grad Šibenik dugi niz godina podupire rad privatnih i vjerskih vrtića njegujući partnerski odnos, a sva aktualna pitanja rješava neposrednom komunikacijom s osnivačima privatnih ustanova. Navedena se tema zlorabljuje isključivo za potrebe predizborne kampanje za skorašnje parlamentarne izbore od strane djela kandidata zainteresiranih za prikupljanje političkih poena, pa i po cijenu manipulacije javnosti.

3.Pogrešan je zaključak autorice članka iznesen u posljednjoj rečenici po kojemu „nema mogućnosti pregovaranja privatnih odnosno vjerskih vrtića s gradskom vlasti“.

Grad Šibenik tijekom 2023. godine potpisao je Ugovor o uređenju međusobnih prava i obveza pri sufinanciranju redovitog programa predškolskog odgoja i obrazovanja s privatnim i vjerskim  vrtićima. Potpisivanju su prethodili brojni sastanci, razgovori i neposredna komunikacija kako bi se dogovorila visina mjesečne ekonomske cijene za cjelodnevni jaslički i 10-satni redoviti vrtićki program. Cijena programa izračunata je od strane gradske stručne financijske službe uvidom u financijske dokumente koje su privatni vrtići predali FINI. U cijeni su sadržani svi troškovi koji sačinjavaju ekonomsku  cijenu prema članku 42. Državnog pedagoškog standarda. Taj je izračun bio predočen predstavnicima privatnih vrtića na brojnim zajedničkim sastancima, a tablice s detaljnim kalkulacijama direktno su im dostavljene i bili su slobodni analizirati ih te dati primjedbe na iste, od kojih smo one financijski argumentirane i uvažili. 

Spomenutim ugovorom Grad se obvezao u mjesecu rujnu svake godine revidirati cijenu smještaja na način da se ista množi stopom inflacije koju objavljuje Državni zavod za statistiku. Grad Šibenik ispunio je ovu obvezu u rujnu 2023. god. kada je povećao ekonomsku cijenu za 4,2% kolika je bila stopa inflacije te izvršio uplatu razlike od potpisivanja ugovora do mjeseca rujna 2023. To će Grad raditi i ubuduće, čime je sav inflatorni trošak (rast inflacije) koji pogađa privatne vrtiće preuzeo na sebe.

Svrha osnivanja privatnih vrtića nije ista kao kod javnih – javni vrtići osnivaju se radi zadovoljavanja društvene potrebe iz nadležnosti jedinica lokalne samouprave, a da pritom NIKAD NE OSTVARUJU DOBIT,  dok su privatni vrtići organizacije usmjerene na ostvarivanje prihoda za svoje osnivače (Europski sud za ljudska prava).

Također napominjemo  da je Člankom 48. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju određena obveza OSNIVAČA dječjeg vrtića koji je dužan osigurati sredstva za osnivanje i rad vrtića.  Iz te odredbe Zakona proizlazi da su privatni osnivači ustanove sami dužni osigurati i izdatke za plaće i materijalne dodatke djelatnicima. Uredba o nazivima radnih mjesta, uvjetima za raspored i koeficijentima za obračun plaće u javnim službama, na koju se pogrešno pozivaju,  ničim ih ne obvezuje, jer se ista odnosi na javne ustanove osnovane kao javne službe, što  privatne ustanove nisu.

Zbog svega navedenog, smatramo kako je vidljivo da Grad Šibenik svojim djelovanjem s konačnim ciljem zaštite djece koja pohađaju privatne vrtiće, odnosno njihovih roditelja, pregovara i pregovarat će s istima, ali na ucjene neće pristati.

Nadamo se da ćemo nastaviti suradnju i u budućnosti te vas pozivamo da i dalje pratite teme vezane uz rad gradske uprave Grada Šibenika na objektivan i profesionalan način.

S poštovanjem,

GRADONAČELNIK

Željko Burić, dr.med.

 

 

  Objavljeno: 04.04.2024, 13:11h