Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Na 110. sjednici Poglavarstvo prihvatilo Program za natječaj za izradu idejno-urbanističko-arhitektonskog rješenja uređenja Drage

 

Gradsko poglavarstvo je jutros održalo svoju 110. sjednicu na kojoj je prihvaćen Program za natječaj za izradu idejnog urbanističko arhitektonskog rješenja uređenja Drage u Šibeniku. Kako je pojasnila Ingrid Gojević, dipl.ing.arh. i savjetnica Uprave Zagreb-montaže d.o.o., Program za provedbu javnog anketnog urbanističko - arhitektonskog natječaja za područje Draga, izrađuje se temeljem obveza iz Generalnog urbanističkog plan grada Šibenika . Gradsko poglavarstvo Grada Šibenika, zajedno sa Zagreb-montažom kao budućim investitorom, pokrenulo je proceduru pripreme podloga i raspisivanja javnog natječaja za idejno urbanističko-arhitektonsko rješenje uređenja područja Draga u središnjem dijelu grada Šibenika.Sadržaj i kapacitet proizlaze iz prostornih mogućnosti područja i usklađenja s potrebama budućih korisnika. Odabrano rješenje koje će biti ocijenjeno kao najkvalitetnije i najprihvatljivije po svim ili većini traženih kriterija biti će polazište za daljnju plansku razradu prostora kroz izradu urbanističkog plana uređenja čija obaveza proizlazi iz ovog GUP-a. Osnovni cilj natječaja je osmišljavanje budućeg razvoja područja u skladu s njegovim prirodnim i urbanim karakteristikama kroz ispitivanje njegova prostornog potencijala i urbane morfologije, te definiranje namjene i tipologije buduće gradnje. Od natjecatelja se očekuje iznalaženje kvalitetnog oblikovnog, funkcionalnog i ekonomičnog rješenja koje će zadovoljiti potrebe širokog spektra korisnika, i koje će se interpolirati u urbanu strukturu te doprinijeti vrijednosti šireg prostora. Očekuje se kvalitetna arhitektura koja će uvođenjem novih volumena uspostaviti skladan odnos prema zatečenim povijesnim i tradicijskim vrijednostima uz njihovo maksimalno respektiranje. Istovremeno se očekuje da novoizgrađeni kompleks postane i simbol novog doba grada Šibenika te da se osim već spomenute arhitekture građevina posebna pažnja posveti formiranju i oblikovanju javnih otvorenih površina i sadržaja. Urbanističko arhitektonsko rješenje treba omogućiti etapnu realizaciju i osigurati nesmetano korištenje svake etape zasebno kao i kompleksa u cjelini. Posebno se očekuje da rješenje omogući etapnu realizaciju podcjeline A obzirom da je ona predviđena za realizaciju. Kvalitetnim rješenjem treba povezati novu izgradnju s neposrednim okolišem i integrirati ju u ukupno funkcioniranje grada. Posebice se to odnosi na prometna rješenja, kako kolna tako i pješačka. Posebnu pažnju treba posvetiti javnim prostorima. Urbanističkim i arhitektonskim rješenjima treba funkcionalno povezati unutarnje i vanjske prostore i osigurati maksimalnu fleksibilnost u korištenju objekata. Treba ispitati mogućnost funkcionalnog „spajanja“ susjednih građevina na razinama podzemnih i nadzemnih etaža (mogućnost vezanja komunikacija unutar etaža koje predstavljaju istu funkcionalnu cjelinu, izlaz iz jedne garaže ujedno je i ulaz u drugu na susjednoj čestici). Imali se u vidu vjerojatnu etapnost gradnje građevina, ovaj element čini se preduvjetom za funkcioniranje garaža. Područje obuhvata natječaja obuhvaća površinu od 5,17 ha a određeno je na dvije razine - šire i uže područje obuhvata. Širim područjem obuhvaćeno je kontaktno područje radi sagledavanja mogućnosti buduće izgradnje u tkivo grada i koje treba obraditi načelno. Područje užeg obuhvata Natječaja načelno je definirano je kroz dvije prostorne podcjeline od kojih je podcjelina A. područje planirano za realizaciju u I etapi te je za nju propisana detaljnija razrada. Podcjeline su načelno određene i stvarne granice bit će uvjetovane/određene predloženim rješenjem. Podcjelina A – prostor od ulice Ante Starčevića do Trga Draga (šire područje postojeće tržnice); Podcjelina B – prostor omeđen Splitskim putem i Sarajevskom ulicom, granicom Trga Draga, rubom željezničkog nasipa i obalom Hrvatske mornarice. Natječaj će biti anoniman i pozivan, te će o njemu biti obaviještena sva relevantna europska i svjetska udruženja arhitekata, a sam raspis se očekuje sredinom prosinca (12.-14. Prosinca). Cijena natječajne procedure (raspis, objava, otkup radova, izrada promo-materijala....) iznosit će cca 1.200.000,00 kuna, te će je u cijelosti podmiriti Zagreb-montaža, a početak gradnje, prema riječima Alena Čovića, može se očekivati krajem 2009. godine. Pod 2. točkom Dnevnog reda Poglavarstvo je donijelo Zaključak o utvrđivanju Nacrta konačnog prijedloga Urbanističkog plana uređenja sportsko-rekreacijske zone i luke nautičkog turizma DOBRI DOLAC – Zaton. Sportsko rekreacijska zona Dobri Dolac, smještena je unutar statističkih granica naselja Zaton (zona je od centra naselja udaljena niti kilometar) koje je u sastavu jedinice lokalne samouprave - Grad Šibenik koji je dio Šibensko kninske županije. Prostorno gledajući, sportsko rekreacijska zona Dobri Dolac smještena je u istoimenoj uvali na jugozapadnoj obali Zatonskog zaljeva u dnu kojeg je smješteno istoimeno naselje Zaton. Područje obuhvata predstavlja obalni pojas između veslačke staze i županijske ceste Ž- 6088. Bitna odrednica u prostoru je konfiguracija terena. To je relativno mala uvala, strmih obala izraženih prirodnih i artificijelnih oblika u prostoru koji čine relevantne konstante i uporišta za očuvanje prostora. Obzirom da je more ovdje gotovo uvijek mirno, a zaljev dubok i ravan odavna su ovo područje veslači koristili za treninge. Zbog spomenutih izuzetno povoljnih prirodnih uvjeta, za potrebe Mediteranskih sportskih igara, u Zatonu je uređena kvalitetna veslačka staza s pratećim sadržajima. Na stazi i danas treniraju mnoge momčadi i reprezentacije. Od spomenutih pratećih sadržaja unutar obuhvata Plana za potrebe Mediteranskih igara izgrađen je hangar za smještaj plovila i opreme veslača i uređena obala te kao prateći sadržaj restoran. Po važnosti za veslački sport, staza prelazi lokalne okvire i ima državni značaj. U današnjim uvjetima korištenje staze zahtijeva i širu ponudu i današnje stanje ne odgovara zahtjevima korisnika - veslača obzirom da ne postoji mogućnost njihova smještaja na lokaciji. Budući je prostor već „načet“ izgradnjom procjenjuje se da je uputnije dopuniti ga nedostajućim sadržajima i tako staviti u funkciju nego ostaviti ga van funkcije. Pri tome valja imati na umu da su mogućnosti prostora ograničene i da s novom izgradnjom utreba ulaziti oprezno i s mjerom. Kako je pojasnio pročelnik Gustav Červar, koncepcija prostornog razvitka i uređenja ovog prostora usmjerena je k ostvarenju slijedećih ciljeva: - stvaranje pretpostavki za kvalitativno unaprijeđivanje veslačkog sporta, održavanja veslačkih natjecanja i provođenja zimskih priprema veslačkih klubova, - stvaranje pretpostavki za razvitak sportskog turizma – izgradnja smještanih kapaciteta za korisnike zone – sportaše/veslače, - podizanje ponude smještajem luke nautičkog turizma kapaciteta primjerenog prostornim mogućnostima uvale bez zadiranja u izgradnju u moru, - podizanje kvalitete usluge u zoni izgradnjom pristupne prometnice i parkinga, - prepoznavanje, unaprijeđenije i razvitak prostornog identiteta uvale, - zaštita i očuvanje okoliša, - unaprijeđenije i zaštita prirodnih i antropogenih vrijednosti, - stvaranje identiteta s visokom razinom komunalnog uređenja javnog, poglavito obalnog prostora.

  Objavljeno: 01.12.2008, 12:57h