Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Na Žirju održana 9.sjednica Otočnog vijeća

 

Danas je na otoku Žirju održana 9. sjednica Otočnog vijeća kojoj je, u izočnosti ministra mora, prometa i infrastrukture Božidara Kalmete, predsjedao državni tajnik za more Branko Bačić. Pored članova Otočnog vijeća, sjednici su nazočili i pomoćnik ministra za otočni i priobalni razvoj Josip Borić, župan Šibensko-kninske županije Goran Pauk, gradonačelnica Šibenika Neda Klarić i Vodica Branka Juričev Martinčev, zamjenici gradonačelnice Grada Šibenika Tomislav Jukić i Tomislav Ninić.  Na vijeću se raspravljalo o Izmjenama i dopunama Uredbe o uvjetima i postupku davanja koncesije za obavljanje javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu, prema kojima bi tehnički kriteriji umjesto dosadašnjih 45% sada iznosili 50%, a ekonomsko-financijski umjesto 55% sada bi bili 50%. Izmjene su učinjene radi postizanja primjerenog standarda i kvalitete prijevoza, kao i smanjivanja prosječne starosti brodova u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu. Izmjene i dopune Pravilnika o uvjetima koje mora ispunjavati brod i brodar za obavljanje javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu detaljnije razrađuju institut zamjenskog broda, te dopuštaju da brodovi građeni u seriji (tzv. sister ship) održavaju liniju koju je brodar na natječaju dobio na temelju osnovnog broda. Ovakvo rješenje, s jedne strane olakšava zamjene brodova, a s druge strane ograničava korištenje zamjenskog broda vremenski i samo za slučaj remonta ili nesposobnosti osnovnog broda za plovidbu, pa nema ni značajnijih negativnih posljedica na kvalitetu prijevoza. Raspravljano je i o Konačnom prijedlogu Strategije razvoja nautičkog turizma RH, koja je izrađena po modelu 3x15-izgradnja 15 tisuća novih vezova u idućih 10 godina na najmanje 15 novih vrsnih lokacija, te ostvarivanje prihoda od oko 15 milijardi kuna u 2018. godini. Kako planovi županija predviđaju novih 33 655 vezova, to je nužna njihova revizija, jasno prema smanjivanju broja vezova za oko 18 000. Pozicioniranje novih vezova definirat će se na temelju kriterija i instrumenata zaštite okoliša i prirode, odnosno strateške procjene utjecaja na okoliš, a u cilju održivog razvoja nautičkog turizma. Hrvatska danas ima 21 020 vezova u 70 luka nautičkog turizma, a dodajući i broj vezova u lukama otvorenim za javni promet i sportskim lukama taj broj se penje na 35 000 vezova. Nautičari su iznimno dobri potrošači koji u Hrvatskoj dnevno prosječno potroše 100 EUR s prosječnim boravkom od dva tjedna , što je dvostruko veća potrošnja u odnosu na stacionirane turiste. U prošloj je godini Hrvatsku posjetilo nešto manje od 600 000 nautičara, od kojih je uprihodovano oko 834 milijuna eura, što pokazuje da nautički turizam sudjeluje s više od 10% u ukupnom turističkom prihodu. Prednost pri dobivanju koncesije za brodske linije ubuduće će imati brodari s većim, bržim i novijim brodovima u odnosu na visinu državne potpore, a sve kako bi poboljšali prometnu povezanost otoka i zaštitili naše brodare, istaknuo je državni tajnik za more Branko Bačić nakon 9. sjednice Otočnog vijeća održane na Žirju. Govoreći o izmjenama i dopuna pravilnika o uvjetima koje mora ispunjavati brod i brodar te uredbe o uvjetima i postupku davanja koncesija za obavljanje javnog linijskog prijevoza Bačić je naglasio da je Otočno vijeće podržalo da prednost na natječaju imaju tehnički u odnosu na financijske kriterije, čime će se postići veća kvaliteta prijevoza. Također, Otočno je vijeće podržalo i donošenje Strategije razvoja nautičkog turizma RH. Dodao je da će se u ovoj godini za prometno povezivanje otoka iz državnog proračuna izdvojiti 500 milijuna kuna, što je najviše dosad. Također, najavio je da će se nakon koncesioniranja brzobrodskih do kraja godine raspisati natječaji za trajektne i brodske linije, no da još nije odlučeno hoće li novi brodari početi s održavanjem linija prije ili nakon sezone 2009. U kapitalne objekte na hrvatskim otocima, kazao je, u ovoj godini namjeravamo uložiti oko 280 milijuna kuna u više od 100 projekata komunalne i društvene infrastrukture, što je više od 15 posto više nego lani. Vezano uz projekte na šibenskom najudaljenijem otoku Žirju rekao je da postoje tri inicijative i to za uvođenje dodatne brzobrodske linije tri puta tjedno, obnovu stare zgrade škole i izgradnju magistralnog vodovoda uz asfaltiranje dijela ceste. Bačić je najavio da će se na sutrašnjem sastanku u Uredu gradonačelnice Šibenika raspravljati i o izgradnji nove luke na području starog vojnog mula u uvali Koromašna ili u uvali Stupica, gdje bi u tom slučaju trebalo izgraditi 3 do 4 km pristupne ceste. Novu luku Žirjani traže kako bi im se omogućila trajektna veza u slučaju loših vremenskih prilika kad trajekt ne može stati u uvali Muna. Gradonačelnica Šibenika Nedjeljka Klarić istaknula je da je od 2004-2007 Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u četiri šibenska otoka uložilo 15 milijuna kuna u komunalnu infrastrukturu te da je Grad kandidirao projekte za dobivanje sredstava iz državnog proračuna u narednom razdoblju. Otočno vijeće ima 30 članova, a uz ministra Kalmetu čini ga 19 predstavnika obalno-otočnih županija, 7 predstavnika resornih ministarstva te 3 zastupnika Hrvatskog sabora. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture osnovalo je Otočno vijeće kao savjetodavno tijelo ministra radi savjetovanja pri provođenju mjera i aktivnosti ukupnoga održivog razvitka hrvatskih otoka. Za vrijeme sjednice Otočnog vijeća za predstavnike medija organiziran je obilazak vojnih objekata (sjverena baterija Zvizdulje, te POM- Postaja obalnog motrenja) na otoku koji se namjeravaju staviti u turističku funkciju prema planovima Mjesnog odbora Žirje. Kako je pojasnio dopredsjednik MO Žirje Željko Šižgorić namjera je Žirjana formirati spomen-područje domovinskog rata u sjećanje na ratni rujan 1991., te time posebno naglasiti ulogu Žirja u obrani Šibenika, pa i Hrvatske. U tom smsilu još proljetos su konkretizirani razgovori s Ministarstvom obrane RH, a očekuju kako će projekt biti realiziran već sredinom 2009. Također se planira organizirati i turističke obilaske tih lokacija, za koje postoje kontinuirani upiti. Namjera je i žirjanske topove vratiti na njihove prijašnje pozicije, a pomoć oko njihove obnove ponudio je NCP – Remontno brodogradilište Šibenik. Trenutno se 2 topa nalaze u vojnom muzeju u Zagrebu, dok su preostala 4 u vojnom skladištu u Šibeniku. Državni tajnik Bačić i pomoćnik ministra Borić sa suradnicima, a u pratnji gradonačelnica Šibenika i Vodica, te šibensko-kninskog župana, posjetili su i otok Kaprije gdje su s predstavnicima tamošnjeg mjesnog odbora porazgovarali o problemima tog otoka (izgradnja podmorskog cjevovoda, prometna povezanost, daljnji radovi na uređenju nerazvrstanih cesta, uređenje središnjeg trga u naselju i sjeverne rive.

  Objavljeno: 28.10.2008, 21:53h