Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Održane dvije radionice o organizaciji Raspršenog hotela Šibenik

Održane dvije radionice o organizaciji Raspršenog hotela Šibenik

 

 

U sklopu projekta „Raspršeni hotel Šibenik“, u organizaciji Grada Šibenika, Turističke zajednice grada Šibenika i Udruge „Raspršeni hotel Šibenik“, a uz potporu Ministarstva turizma kroz program poticanja inovacija u turizmu „Inovativni turizam“ U 2013. godini, 22. i 23. siječnja 2014. godine u Gradskoj vijećnici održane su prva i druga radionica o organizaciji raspršenog hotela Šibenik za članove udruge „Raspršeni hotel Šibenik“.

Cilj radionica je interaktivno sudjelovanje sudionika kroz argumentiranu raspravu, konstruktivne prijedloge i postavljanje problema, iznalaženje najboljih mogućih rješenja uz visoki stupanj konsenzusa sudionika.

Novosti u razvoju projekta raspršenog hotela Šibenik je sudjelovanje konzultanta na projektu. 

Robert Baćac je osim višegodišnjeg relevantnog iskustva u turizmu (v.d. direktora TZ grada Pula, Pomoćnik ministra mora, turizma, pomorstva i razvitka, samostalni konzultant za turizam, ruralni razvoj i privatni sektor), upravljao zadrugom Ruralis – zadruga agroturizma i ruralnog turizma Istre.

Druga novost je izmjena pravilnika Ministarstva turizma o razvrstavanju i kategorizaciji drugih vrsta ugostiteljskih objekata za smještaj do kraja siječnja ili početka veljače.  Ministar turizma Darka Lorencina. najavljuje da će se u njemu naći i definicija kategorije difuznih hotela, što je novost u hrvatskom turizmu.

Na prvoj radionici obradila se tema:  Definiranje modela i zadataka upravljačke strukture raspršenog hotela.

Cilj organizacije ovakvih vrsta hotela je popularizirati povijesne jezgre kroz turističke usluge, odnosno potaknuti razvoj autentičnih turističkih usluga, a u isto vrijeme očuvati i popularizirati tradicijsku kulturu i generirati prihod u cijeloj zajednici, odnosno potaknuti novu vrijednost kroz novi turistički proizvod. Po filozofiji poslovanja, raspršeni hotel u isto vrijeme predstavlja dom (ideja je da se gost osjeća intimno kao kod svoje kuće u smislu organizacije smještaja) i hotel (obzirom da ima sve hotelske usluge koje gostu mogu biti na raspolaganju).

Raspršeni hotel je receptivna struktura sastavljena od više povezanih ponuđača smještaja s jedinstvenim upravljanjem (upravom). Vrlo je važno naglasiti da organizacijom raspršenog hotela i poslovanje istim (ugovorno povezivanje) iznajmljivači NE gube svoju autonomnost. Oni i dalje ostaju registrirani na isti način kao i do sada i autonomno posluju na isti način kao i do sada (punjenje kapaciteta) s time da raspršeni hotel nije usmjeren na postojeće goste privatnih iznajmljivača već će se usredotočiti na ciljne skupine kojima bi starogradska jezgra Šibenika bila zanimljiva kao i na organizaciju boravka gostiju u hotelu u periodu predsezone, posezone i zimskih mjeseci.

Svaki dionik (iznajmljivač, član Udruge) ulazi sa svojim smještajnim kapacitetima. Među zainteresiranima se raspravljalo o konsenzusu s koliko smještajnih jedinica svaki dionik ugovorno se povezuje s hotelom: sa cjelokupnim smještajem;  s dvije smještajne jedinice ili jednom smještajnom jedinicom jer svi članovi nemaju isti broj smještajnih jedinica. Želi se svakako izbjeći moguća konkurencija unutar hotela u smislu da bi neki smještajni kapaciteti mogli biti popunjeniji od ostalih, a neki iznajmljivači protežiraniji od drugih. To će biti moguće riješiti programiranjem (posebnim programom) za poslovanje centralne recepcije u smislu popunjenja smještajnih jedinica prema zadanim modelima pretraživanja (nekoliko opcija).

Raspršeni hotel nudi slijedeće osnovne usluge: usluge smještaja (privatni iznajmljivači – dionici raspršenog hotela); usluge prijema (kroz organizaciju centralne recepcije); usluge doručka (raspršeni hotel imati će partnera – ugostitelja koji nudi doručak ili će usluge doručka sam organizirati gostima po principu cateringa); restoranske usluge (raspršeni hotel ima partnera koji nudi usluge ručka i večere); zajednički dnevni prostor za goste (biti će organiziran u prostoru centralne recepcije); animacija gostiju u suradnji s agencijom partnerom (organizacija slobodnog vremena gostiju kroz kreiranje itinerera, organizaciju izleta, atraktivnih sadržaja itd.).

Raspršeni hotel omogućuje dionicima hotela (privatni iznajmljivači koji su ugovorno povezani u hotel) razne servisne usluge: zajedničku nabavu (potrošni materijal npr. koji se može dobiti po povoljnijim cijenama); zajedničko računovodstvo (radi smanjenja troškova); kartično poslovanje (obzirom da privatni iznajmljivači ne mogu sklapati ugovore s kartičnim kućama); zajedničko osiguranje gostiju od posljedica nesretnog slučaja; rješavanje parkinga za goste hotela (kratki parking za iskrcavanje prtljage i višednevni parking) i organizacija transporta prtljage do smještajne jedinice; unificiranje putokaza i turističkih informativnih mapa; ugovaranje dodatnih servisnih usluga za goste (mjenjačnica, suvenirnica itd.).

Raspršeni hotel ima organiziranu centralnu recepciju, odnosno „Front office“. Poslove centralne recepcije, a samim time i raspršenog hotela obavljaju zaposlenici. Zaposlenici su profesionalno zaposleni, ne volontiraju. Ne mogu biti iz redova iznajmljivača tj. vlasnici smještaja (radi izbjegavanja sukoba interesa). Obavljaju poslove postavljene poslovnim planom i opisom radnog mjesta. Za početak centralna recepcija trebala bi imati dva profesionalna zaposlenika: voditelj recepcije i londiner („mali od recepcije“). Odgovaraju vlasniku hotela tj. Udruzi i za svoj rad dobivaju plaću.

Na drugoj radonici obradila se tema:  Financiranje poslovanja raspršenog hotela.

Na ovoj radionici detektirali su se detaljno svi mogući troškovi i to fiksni: administrativni i režijski troškovi (el.energija, voda, grijanje, hlađenje, plaće zaposlenika, potrošni materijal, osnovna sredstva itd. te varijabilni troškovi kao što su troškovi marketinga i promocije itd.

S druge strane bilo je potrebno definirati prihode hotela i njihove izvore: u prvom redu to su provizije na popunjavanje smještaja iznajmljivača uključenih u raspršeni hotel – visina provizije koja ostaje raspršenom hotelu dogovara se konsenzusom; prihod od prodaje itinerera, paketa proizvoda (kreiranje turističkih programa i doživljaja i ostalog koje centralna recepcija osmišljava za svoje goste). Svakako treba računati i na moguće financiranje iz lokalnog, regionalnog i državnog proračuna po principu potpora kroz programe poticanja te strukturnih fondova EU kada budu u provedbi. Potrebno je dogovoriti razinu članarina i udjela u financiranju troškova hotela od strane dionika.

Samo financiranje raspršenog hotela Šibenik trebao bi se odvijati po modelu održivosti u razdoblju od pet godina kada bi se sukcesivno povećavali prihodi od poslovanja hotela a smanjivali prihodi od članarina i vlastitih sredstava dionika, odnosno utvrditi razinu njihove spremnosti u financiranju poslovanja u petogodišnjem planu.

Cjenovna politika hotela dogovarala bi se s dionicima hotela: za smještaj bi cijene ostale nepromijenjene tj. koristila bi se sadašnja razina postignutih cijena kod iznajmljivača s mogućnošću korekcije na više obzirom na poslovanje kroz raspršeni hotel i pružanje kompleksnijih (hotelskih) usluga. Cijene ostalih usluga kao što su kreiranje programa i itinerera za goste (paketi usluga) bazirali bi se na troškovnom modelu (kalkulacija troškova i marže).

Na radionicama je bilo prisutno 20 članova Udruge koji su proaktivno sudjelovali u definiranju postavljenih problemskih modela prema tematici radionice, a radionice je moderirao konzultant na projektu Robert Baćac.

Sljedeće radionice su planirane sredinom veljače o čemu će svi iznajmljivači u staroj gradskoj jezgri biti na vrijeme obaviješteni.

  Objavljeno: 27.01.2014, 09:24h