Službene stranice Grada Šibenika
A Podcrtaj linkove  
Grad Šibenik službene stranice

šibenik.hr

Idi na naslovnicu
Otvori sitemap
Zatvori sitemap

Gradska četvrt Baldekin I

Gradska četvrt Baldekin II - Škopinac

Gradska četvrt Baldekin III

Gradska četvrt Crnica

Gradska četvrt Građa

Gradska četvrt Jadrija

Gradska četvrt Mandalina

Gradska četvrt Meterize

Gradska četvrt Plišac

Gradska četvrt Ražine

Gradska četvrt Ražine Donje

Gradska četvrt Stari Grad

Gradska četvrt Šubićevac

Gradska četvrt Varoš

Gradska četvrt Vidici

Gradska četvrt Zablaće

Mjesni odbor Boraja

Mjesni odbor Brnjica

Mjesni odbor Brodarica

Mjesni odbor Danilo

Mjesni odbor Danilo Biranj

Mjesni odbor Danilo Kraljice

Mjesni odbor Donje Polje

Mjesni odbor Dubrava kod Šibenika

Mjesni odbor Goriš

Mjesni odbor Grebaštica Donja

Mjesni odbor Grebaštica Gornja

Mjesni odbor Jadrtovac

Mjesni odbor Kaprije

Mjesni odbor Konjevrate

Mjesni odbor Krapanj

Mjesni odbor Lepenica

Mjesni odbor Lozovac

Mjesni odbor Mravnica

Mjesni odbor Perković

Mjesni odbor Podine

Mjesni odbor Raslina

Mjesni odbor Sitno Donje

Mjesni odbor Slivno

Mjesni odbor Vrpolje

Mjesni odbor Vrsno

Mjesni odbor Žaborić

Mjesni odbor Zaton

Mjesni odbor Žirje

Mjesni odbor Zlarin

SLUŽBENE STRANICE
GRADA ŠIBENIKA

Poglavarstvo utvrdilo Prijedlog Proračuna za 2008

 

Pod 1. točkom raspravljalo se o Izmjenama i dopunama Proračuna Grada Šibenika za 2007. godinu, te je pročelnica za financije Ksenija Slavica naglasila kako se Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna Grada Šibenika za 2007. godinu pristupilo zbog usklađivanja ostvarenih prihoda za XI mjeseci tekuće godine s planiranim iznosima u Bilanci prihoda kao i usklađivanja izvršenih rashoda za XI mjeseci i procjenom izvršenja istih do kraja tekuće godine s planiranim iznosima iz Bilance rashoda.U Prijedlogu Bilance rashoda i Programskog dijela Proračuna vrši se usklađivanje svih predloženih pozicija s izvršenjem za XI mjeseci tekuće godine i stvorenim obvezama po potpisanim ugovorima. Tako prihodi od poreza bilježe rast od 17,97% zbog većeg ostvarenja poreza i prireza iz dohotka i poreza na promet nekretnina. Izmjenama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, gradovima je ustupljen veći postotak prihoda od poreza na dohodak. Kad smo donosili Proračun Grada Šibenika za 2007.godinu u prosincu 2006. godine, tada nismo mogli točno procijeniti koliko će iznositi povećanje ovog prihoda s obzirom na Izmjene Zakona. Prihodi od pomoći bilježe rast od 21,91 % zbog ulaganja Ministarstva gospodarstva RH u infrastrukturu zone Podi (3.500.000,00 kn). Prihodi od imovine su ostvareni u većem iznosu od planiranih zbog ostvarenja prihoda od dividendi, a isti nisu bili planirani u Proračunu. Svi ostali prihodi i primici planirani su u Prijedlogu Izmjena Proračuna na temelju ostvarenja istih za jedanaest mjeseci tekuće godine. Rashodi za zaposlene bilježe rast od 3,54% zbog novih radnih mjesta u Gradskoj upravi i kod ostalih korisnika, a nisu bila planirana u Proračunu. Materijalni rashodi izvršeni su sa 16,07% povećana je stavka za energiju i usluge tekućeg i investicijskog održavanja javnih površina (sa 7.422.000,00 kn na 11.193.000,00 kn) Rashodi za dodatna ulaganja na nefinancijskoj Imovini - predloženo je povećanje za 39,87% u odnosu na planirano Proračunom. U Prijedlogu Izmjena Proračuna planirana su sredstva za uređenje ambulante na Kapriju (600.000,00 kn), uređenje stana u Zagrebačkoj ulici u vlasništvu Grada (300.000,00 kn) i pripremne radnje na rekonstrukciji zgrade Državnog arhiva (200.000,00 kn). Izdaci za dionice i udjele u glavnici , planirana su sredstva u iznosu od 300.000,00 kn za dokupnju vlastitih dionica Jadranske banke. Izdaci za otplatu glavnice primljenih zajmova , sredstva su u Prijedlogu Izmjena Proračuna planirana u većem iznosu zbog otplate glavnice kreditnog zaduženja JU športski objekti koja nisu bila planirana u Proračunu Grada. Izdaci za otplatu glavnice za izdane vrijednosne papire , planirani su u Prijedlogu Izmjena Proračuna sa 800.000,00 kn, a odnose se na izdana i naplaćena jamstva koja je Grad Šibenik izdao trgovačkom društvu Otok Mladosti po njihovim kreditnim zaduženjima. Svi ostali rashodi planirani su u Prijedlogu Izmjena i dopuna Proračuna na temelju izvršenja istih za jedanaest mjeseci tekuće godine. Pod 2. točkom bilo je riječi o izmjenama Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2007. god. Kako je pojasnio pročelnik Joško Jurić, izmjenama i dopunama Proračuna grada Šibenika za 2007. godinu utvrđene su promjene kako u strukturi utrošenih sredstava po pojedinim stavkama – objektima radi preciznije utvrđenih iznosa kao rezultata provedenih natječaja javne nabave, vremenskom tijeku realizacije gradnje i slično, tako i u strukturi prihodnih stavaka, pa je i iz tih razloga bilo nužno izvršiti usklađivanje ovim prjedlogom izmjena Programa. Pročelnik Jurić je pojasnio i izmjene Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Grada Šibenika za 2007. godinu U nastavku sjednice pročelnica za društvene djelatnosti Živana Podrug pojasnila je potrebu za izmjenama i dopunama Programa pomoći socijalno ugroženim, nemoćnim i drugim osobama Grada Šibenika za 2007. godinu, te naglasila kako je Grad Šibenik u svom Proračunu za 2007. godinu za potrebe socijalne skrbi predvidio iznos od 4.390.000,00 kuna koji će se realizirati u iznosu od 3.815.000,00 kuna. Potrebe za izmjenama su se pojavile u nekoliko točaka; točka 2. ” SAVJETOVANJE – Savjetovanje je stručna i programirana pomoć u Centru za psihosocijalnu pomoć za stradalnike Domovinskog rata. Iznos: 20.000,00 kuna”, mijenja se u - točka 2. – „POMOĆ OSOBAMA S MENTALNOM RETARDACIJOM –IZVANINSTITUCIONALNO ZBRINJAVANJE DJECE I MLADIH – Grad pruža potporu projektima NOVI KORAK - Centra za odgoj i obrazovanje Šubićevac i projektu SAMO VJEŽBOM IZGRAĐUJEM SEBE - Udruge za pomoć osobama s mentalnom retardacijom a u svrhu poboljšavanja usluga socijalne skrbi na području grada Šibenika kroz deinstutcionalizaciju i reintegraciju u obitelj i lokalnu zajednicu osoba s posebnim potrebama. Iznos: 30.400,00 kuna.”. Točka 7. – „SAVJETOVALIŠTE ZA PROBLEME BRAKA I OBITELJI, TE ODGOJA DJECE –U sklopu ove pomoći sufinancira se rad Savjetovališta za probleme braka i obitelji, te odgoja djece. Iznos 300.000,00 kuna „ mijenja se u iznos 35.000,00 kuna zbog prestanka rada Savjetovališta, u travnju ove godine, kada je s radom započeo Obiteljski centar Šibensko-kninske županije, koji u cijelosti financira Ministarstvo obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. Točka 8. – „CENTAR ZA POMOĆ I NJEGU GRADA ŠIBENIKA - PROGRAM MEĐUGENERACIJSKE SOLIDARNOSTI „DNEVNI BORAVAK I POMOĆ U KUĆI STARIJIM OSOBAMA „ – Centar za pomoć i njegu Grada Šibenika u suradnji s Ministarstvom obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti provodi Program „Dnevni boravak i pomoć u kući starijim osobama na području grada Šibenika i šibenskih otoka“ kojim se pružaju usluge pomoći starijim osobama u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti neposredno u njihovim kućanstvima, te u prostorijama „Dnevnog boravka“ . Iznos: 1.000.000,00 kuna .“, mijenja se u 679.600,00 kuna. U planu je bilo proširenje Programa na području Brodarice koje nije u potpunosti realizirano. Krajem listopada, u dogovoru s Mjesnim odborom Brodarica završene su sve pripreme za proširenje Programa, te nakon pribavljene suglasnosti Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti za proširenje, u siječnju 2008. godnine počinjemo s provođenjem Programa na području Brodarice. Izmjene su predložene i za Program javnih potreba u sportu za 2007. godinu, te je pročelnica Podrug pojasnila kako je Grad Šibenik u svom proračunu za 2007. godinu za Program javnih potreba u sportu predvidio je iznos od 9.653.000,00 kuna, koji će se realizirati u iznosu od 11.565.000,00 kuna. Do izmjena je došlo u na nekoliko pozicija; u glavi I. Točka 1) Trening, organiziranje i provođenje sustava domaćih i međunarodnih natjecanja (sportski program), te opća i zdravstvena zaštita športaša, pod b) Sportska ambulanta - iznos ""260.000,00 kuna"", mijenja se u iznos ""273.000,00 kuna"", sukladno potpisanim ugovorma s Domom zdravlja Šibenik. Pod c) Međunarodna natjecanja iznos 200.000,00 kuna , mijenja se u iznos 230.000,00 kuna, zbog većeg broja međunarodnih natjecanja u kojima su sudjelovali šibenski sportski klubovi.U točki 2) Djelovanje Ustanove ""Sportski objekti"" Šibenik pod UKUPNO – iznos ""5.073.000,00 kuna"", mijenja se u iznos ""6.930.000,00 kuna"", jer je u 2007. godini na naplatu stigla glavnica u iznosu od 1.930.000,00 kuna, za vraćanje kredita koji je Javna ustanova «Sportski objekti» Šibenik digla za izgradnju zatvorenog bazena, a što nije bili planirano u proračunu za 2007. godinu. U točki 3) Djelovanje Saveza sportova Grada Šibenika, pod a) brutto plaće – iznos ""380.000,00 kuna"" mijenja se u iznos ""407.000,00 kuna"", radi plaćanja županijskog košarkaškog instruktora Pod 5. točkom Dnevnog reda raspravljalo se o Prijedlogu Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu. Prijedlog Proračuna Grada Šibenika sastoji se od Općeg i Posebnog dijela, Programa po projektima i aktivnostima za 2008. godinu, Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu prema funkcijskoj klasifikaciji, Projekcije proračunske potrošnje za 2009-2010., Plana razvojnih pograma Grada Šibenika za 2008.-2010. godinu s izvorima financiranja. Prihodi i primici Proračuna Grada Šibenika zasnivaju se na: 1. Analizi stanja gospodarstva u tekućoj godini; 2. Procjeni vlastitih javnih prihoda ovisno o točki 1.; 3. Odluci o porezima i prirezu grada; Rashodi i izdaci zasnivaju se na: 1. Analizi stanja rashoda i izdataka u tekućoj godini; 2. Planiranju rashoda i izdataka u skladu s realnom procjenom vlastitih prihoda i primitaka; 3. Primjeni osnovnog načela zakonitosti, svrsishodnosti i racionalnosti u planiranju javnih rashoda i izdataka (koji imaju obvezni karakter); 4. Utvrđivanju prioriteta u okviru javnih rashoda i izdataka (zakonskih) i njihove visine, u skladu s vlastitim prihodima i primicima i to kako slijedi: a) planiranje sredstava za pokriće duga i danih jamstava, b) financiranje osnovnih obveznih zakonskih funkcija za rad tijela koja se financiranju iz Proračuna, c) financiranje neophodnih kapitalnih izdataka, d) Financiranje neobveznih rashoda. U strukturi prihoda: - prihodi od poreza na dohodak bilježe rast od 4,00%. što je u skladu sa Smjernicama Vlade RH za izradu proračuna za razdoblje 2008 – 2010. godinu; - prihodi od pomoći bilježe rast od 97,00% zbog većeg učešća kapitalnih pomoći iz državnog proračuna (izgradnja državnog arhiva, kupnja zgrade studentskog doma, izgradnja OŠ na Meterizama, restauratorski radovi na spomenicima kulture); - prihodi od pristojbi i po posebnim propisima bilježe rast od 10,00% zbog više planiranih prihoda od komunalnog doprinosa. Ova skupina prihoda trebala bi se ostvariti zbog izgradnje nove stambene zone i gospodarske zone Ražine II; - ostali prihodi bilježe rast od 813,00% zbog očekivanih prihoda po sklapanju ugovora o javno – privatnom partnerstvu za otok Obonjan 1. RASHODI ZA ZAPOSLENE (skupina 31) – planirana su sredstva za bruto plaće proračunskih korisnika, doprinosi na plaće i ostale naknade za zaposlene (jubilarne, otpremnine,…) sredstva su veća za 12,00% zbog planiranog povećanja plaća za sve zaposlene kojima se sredstva za tu namjenu osiguravaju u Proračunu grada Šibenika,kao i veća sredstva za zaposlene koje Grad preuzima od Ureda državne uprave zbog novih poslova koji su prešli u nadležnost velikih gradova donošenjem Zakona o prostornom planiranju. 2. MATERIJALNI RASHODI (skupina 32) – planirana su sredstva za : a) naknade troškova zaposlenima (1.764.000 kuna – službena putovanja, naknade za prijevoz i stručno usavršavanje zaposlenika),stopa povećanja 10,00% b) rashode za materijal i energiju (8.473.000 kuna– najveća stavka su izdaci za energiju 7.190.000 kuna),stopa povećanja 13,00% c) rashode za usluge (26.459.000 kuna) sastoje se od usluga telefona, pošte, prijevoza, usluga tekućeg i investicijskog održavanja, usluga promidžbe i informiranja, komunalnih usluga, intelektualnih usluga i planirani su na razini 2007. Godine,stopa povećanja 1% d) ostale nespomenute rashode (7.272.000 kuna) sastoje se od naknada za rad predstavničkih i izvršnih tijela, premija osiguranja, reprezentacija, tekuće zalihe, , rashoda prema opsegu programa za osnovne škole, programa u predškolskim ustanovama,planirana su ispod razine 2007.godine. 3. FINANCIJSKI RASHODI (skupina 34) – planirana su sredstva za otplatu kamata za primljene zajmove u Upravnom odjelu za financije i javnoj ustanovi ""Športski objekti"", bankarske usluge, zatezne kamate i ostale finan.rashode (2.695.000 kuna). 4. SUBVENCIJE (skupina 35) – planirana su sredstva za redovnu djelatnost trgovačkog društva PODI-ŠIBENIK (300.000 kuna) i subvencije za javni prijevoz i prijevoz umirovljenikadjece,roditelja i udovica poginulih branitelja (2.675.000 kuna).Ova skupina sredstava planirana je u manjem iznosu u odnosu na 2007.g. zbog manje planiranih sredstava za red.djelat.trgovačkog društva PODI-ŠIBENIK 5. POMOĆI DANE UNUTAR OPĆE DRŽAVE (skupina 36) – planirana su sredstva za redovnu djelatnost mjesnih odbora i gradskih četvrti (330.000 kuna). 6. NAKNADE GRAĐANIMA I KUĆANSTVIMA (skupina 37) – planirana su sredstva za financiranje Programa socijalne skrbi i studentske stipendije (4.638.000 kuna). 7. OSTALI RASHODI (skupina 38) – planirana su sredstva za: a) tekuće donacije političkim strankama; b) tekuće donacije udrugama građana; c) tekuće donacije DVD-ima; d) kulturne programe; e) zdravstvenu zaštitu; f) tehničku kulturu i službe emitiranja; g) program javnih potreba u športu; h) Općinu Bilice prema presudi Arbitražne Komisije Vlade RH; i) program sufinanciranja razvoja civilne zaštite. j)izdaci za trgovačko društvo Otok Mladosti Sredstva za ovu skupinu iznose 17.273.000 kuna.Planirana stopa povećanja 52,00% zbog izdvajanja za trgovačko društvo Otok Mladosti u iznosu od 5.000.000,00 kuna,a što nije bilo planirano u Proračunu za 2007.godinu. 8. RASHODI ZA NABAVU NEPROIZVEDENE IMOVINE (skupina 41) – u ovoj skupini rashoda planirana su sredstva za: a) Deposedirano zemljište; b) Kupnju zemljišta za izgradnju OŠ Meterize; c) Izradu izvedbenog projekta OŠ Meterize; d) Izradu idejnog projekta dogradnje OŠ Ražine, izradu projektne dokumentacije za novi Vatrogasni dom, projekta unutarnjeg uređenja bivšeg kina Odeon, projektne dokumentacije rekonstr.cest.pravca Vukovarske ulice-Šubičevac, izrada projekta infrastrukture stare gradske jezgre,izrada idejnih rješenja i projekata odvodnje naselja Ražina,Mandaline;zablaća;Podsolarskog i Brodarice, e) Izradu planova, projekata, studija i ostalo u Upravnom odjelu za prostorno planiranje i zaštitu okoliša; Sredstva za ovu skupinu iznose 10.400.000 kuna i planirana su u manjem iznosu u odnosu na plan za 2007.godinu 9. RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE (skupina 42) – planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 61.780.000 kuna i veća su 24,00% od planiranih sredstava za istu namjenu u 2007. godini. Ovu skupinu rashoda čine rashodi za: a) Uredsku opremu i namještaj i opremu za protupožarnu zaštitu u JVP; b) Dovršetak informatizacije Gradske uprave; c) Nabavu 2 službena vozila za potrebe komunalnog redarstva ; d) Gradnju spomenika Draženu Petroviću,kupnju zgrade za potrebe studentskog doma, početak izgradnje OŠ Meterize e) Nabavku knjiga za Gradsku knjižnicu i muzejske građe za Muzej grada Šibenika; f) Sportske i rekreacijske objekte g) Izgradnju javne rasvjete po mjesnim odborima i gradskim četvrtima; h) Izgradnju ulica, nerazvrstanih cesta, nogostupa i javnih površina, uređenje prve faze Poljane i) Izgradnju vodoopskrbnih objekata, sufinanciranje Programa regionalnog sustava odvodnje j) Sanaciju odlagališta Bikarac i izgradnju Regionalnog centra za gospodarenje otpadom k) Sufinanciranje izgradnje komunalne infrastrukture u industrijskoj zoni Podi; l) Uređenje zemljišta-gospodarska zona Ražine II,stambena zona Meterize-zapad Rashodi iz ove skupine proizišli su iz Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Šibenika za razdoblje 2005.-2009. godine, a isti je usvojen na sjednici Gradskog vijeća u prosincu 2004. godine. kao i iz potpisanih ugovora sa ministarstvima RH o sufinanciranju gore navedenih programa. 10. RASHODI ZA DODATNA ULAGANJA NA NEFINANCIJSKOJ IMOVINI (skupina 45) – planirana su sredstva za: a) Dodatna ulaganja u poslovne zgrade u vlasništvu Grada, b) Dodatna ulaganja u osnovne škole, c) Rekonstrukcija zgrade Državnog arhiva d) Rekonstrukcija Tehničke i industrijsko obrtničke škole; Sredstva za ovu namjenu planirana su u ukupnom iznosu od 8.100.000 kuna i veća su 140,00% u odnosu na planirana sredstva u 2007.godini. 11. IZDACI ZA FINANCIJSKU IMOVINU (skupina 5) – planirana su sredstva za otplatu glavnice po kreditnom zaduženju Grada i Javne ustanove športski objekti Ukupni rashodi iz Prijedloga Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu iznose 202.020.000 kuna i 15,61% su veći u odnosu na planirane rashode u Proračunu Grada Šibenika za 2007. godinu. Uzimajući u obzir sve prethodno navedeno, kretanje rashoda proračuna po razdjelima sukladno je odrednicama iz Smjernica Vlade Republike Hrvatske o makroekonomskoj i fiskalnoj politici za razdoblje 2008.-2010. godine. Projekcija proračunske potrošnje za razdoblje 2009-2010. god., Prijedlog Programa kapitalnih ulaganja Grada Šibenika za 2008.-2010. godinu, Proračun Grada Šibenika za 2008. godinu prema funkcijskoj klasifikaciji i Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Šibenika za 2008. godinu, sastavni su dijelovi Proračuna. U nastavku sjednice raspravljalo se o Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2008. godini, Program obvezatno sadrži: opis poslova s procjenom troškova za gradnju objekata i uređaja, te za nabavu opreme, iskaz financijskih sredstava za ostvarenje Programa s naznakom izvora financiranja. Program se, sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu, temelji na Programu mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada Šibenik i potrebe uređenja zemljišta u skladu s postavkama dokumenata prostornog uređenja, kojega je Gradsko vijeće Grada Šibenika donijelo na 6. sjednici od 22. prosinca 2004. godine za četvero

  Objavljeno: 06.12.2007, 17:26h